Kladdig kladdkaka



Ingredienser
2 ägg
2.5 dl socker
4 msk kakao (tips på kakao)
2 tsk vaniljsocker
100g smör
1 dl mjöl
1/2 tsk salt




Steg för steg

- Sätt ugnen på 175 grader

- Smält smöret i en kastrull

- Vispa ägg och socker tills det blir poröst

- Blanda samman med resten av ingredienserna, obs blanda försiktigt annars blir smeten luftig och kladdkakan torr.

- Häll ner smeten i en brödad form

- Grädda i 15-20 minuter beroende på hur kladdig kladdkaka du vill ha.

- Låt svalna och servera med grädde eller glass

Kommentera receptet!

Få det här receptet på sms, skicka kladdkaka kladdig till 72672 (5 kr) 

1 725 kommentarer:

  1. Jättegod och kladdig, rekommenderas!

    SvaraRadera
  2. Så god och fyllig, chokladsmaken går igenom mina smaklökar och gåshuden framkallas.

    SvaraRadera
  3. "Did I tell you that I love you? Did I tell you that I need you so?" Oh, kärleksförklaring till en underbar kaka!

    SvaraRadera
  4. vääääääldigt kladdig kaka! (men god;)

    SvaraRadera
  5. Mitt favoritrecept på kladdkaka!

    SvaraRadera
  6. Det bästa receptet på kladdkaka, jag brukar aldrig lyckas få den kladdig, men denna blev perfekt!

    SvaraRadera
  7. den här kladdkakan rekomenderas starkt

    SvaraRadera
  8. Världens godaste kladdkaka :D & degen var oxå otroligt god REKOMDERAs!

    SvaraRadera
  9. det finns inget bättre en fin solig sommardag än att sitta och knapra på denna ljuvliga kaka. den gör min dag!

    SvaraRadera
  10. jag har bakat den nu presic och den luktar gott den smakar gott! tack för tipset!!

    SvaraRadera
  11. jag tyckte att den smakade ok. Lite för karamellig för min smak...

    SvaraRadera
  12. Oj va bra! Mums :)

    SvaraRadera
  13. Min nya favorit! Bästa och kladdigaste kladdkakan ever!

    SvaraRadera
  14. OTROLIG GOD SMEEEEEEEEEEEEEEEEEEET !!!!!

    SvaraRadera
  15. sjuuuuuukt kladdig. jäääääääääääääätte god. och sjuuuuuuukt kladdig. jag gillade ströbrödet väldigt mycket är som en kladdig och våt dröm.

    SvaraRadera
  16. SKIIIIT GOD KLADDKAKA!!!
    ÄLSKART :D :D :D <333

    SvaraRadera
  17. AS GOD! me like ulallaaaaaaa give me some more baby

    SvaraRadera
  18. Herre gyyd, maxschön!

    SvaraRadera
  19. OOOOOOOOOOH NICEEEEEEEEEEEE CAAAAAAKEEEEEEEE BIATCHES!!!<3<3<3 TRY IT!!!!!<333333333333

    SvaraRadera
  20. i väntan på kladdkakan meddelar min vän lindao att smeten är väääligt vääldigt god!

    slutresultatet återstår att se ;)

    jag återkommer

    /millao

    SvaraRadera
  21. GRYMT GOD! Helt klart den godaste kladdkakan jag har gjort.

    SvaraRadera
  22. Underbart gudomlig kladdkaka, mina smaklökar smälter bort och jag drömmer mig bort till en annan värld! Den kladdigaste jag någonsin har smakat på och även det godaste :)

    Rekommenderas starkt till alla vana samt ovana bakare

    SvaraRadera
  23. Väldigt god och fyllig kladdkaka. Och smeten..mmm!

    SvaraRadera
  24. MUMS !! Gör den

    SvaraRadera
  25. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  26. hej! smeten ska inte vispas porös, det gör att det kommer in luft och risken för att kakan bli torr e stor.. :)

    SvaraRadera
  27. Mumsig smet ;-)

    SvaraRadera
  28. mmm en mumsig kaka det här. en god arom men ändå en riktigt fyllig smak. REKOMENDERAS för alla kladdkaks älskare. =) mvh.en hemlig beundrare

    SvaraRadera
  29. mmmm.... gott !!

    SvaraRadera
  30. Mycket god, mjul fin konsistens, fin choklad smak som en dröm! lägg gärna i lite hallon för extra god smak och variation.

    SvaraRadera
  31. ...Ja Den va Kladdig =P Kanon Len i smaken och härlig i solen....

    SvaraRadera
  32. jätte god och väldigt kladdig men as god..<333

    ÄLSSKKAA KLADDKAKA<33

    SvaraRadera
  33. MMMMMMMMMMMMMMMMM verkligen underbar ! MMMMMMMHHMMMMM en himelsk smak som jag aldrig kommer glömma till min "kärlekslek"!! MMMMMMM mina smaklökar ropar HALLELUIA elr hur de nu stavars ;)

    SvaraRadera
  34. Den ljuvligaste kakan min mun nånsin smakat på, det var nästan så jag en orgasm skulle få.
    Den är värd att baka, för det är en sensuell kaka.
    Jag är kär för kakan till himmelen mig bär!

    SvaraRadera
  35. the kladdkaks lovers14 augusti 2009 kl. 03:57

    Vi har just testat detta ljuvliga recept för första gången och vi säger bara: HERRE GYYYYD vilken himmelskt gudomlig, len, fyllig, kladdig, otroligt perfekt och sjuuukt mumsig denna kaka är!!

    Smaklökarna exploderar så fort den sensuellt smaskiga kakan rör våra munnan och den underbara chokladaromen letar sig in i våra hjärtan. Våra sinnen tas till nya höjder och det är nästan som att köksredskapen ställer sig upp och sjunger "HALLELUJAH!"

    Den både luktar och smakar gott, detta är vår favorit av tidernas favoriter... Den rekomenderas starkt och vi har blivit besatta av denna grymt fantastiska kaka som vi nu älskar mer än någon annan kaka.

    Den porösa konsistensen gör att vi drömmer oss bort efter denna smaskiga smakupplevelse.

    PROOOOOVA DEN! om du inte vill missa årets nykomling.

    MVH. KladdkaksPatrullen :D

    SvaraRadera
  36. kladdkaka ska va kladdig! och det är precis va denna är! :D

    SvaraRadera
  37. Jag bakade aldrig kakan
    jag åt upp smeten medan ugnen blev varm XD
    Jag ÄLSKA smeten X3
    100000000+++++++++++++++++++++++++
    poäng till kakan & SMETEN XD XD XD

    SvaraRadera
  38. DET HÄR VA SANNA MINA ORD DEN GODASTE KAKA JAG NÅGONSIN SMAKAT! I MINA 97 JORDSNURR! / BERIT ED FAMILJ.

    SvaraRadera
  39. Det va den godaste kladdkakan jag har ätit.. riktig kladdig och god va den

    SvaraRadera
  40. Mmh! Perfekt botten, men grädden i mitten kunde ha varit bättre. Denna tårta får ändå klart fyra av fem toasters. Kanonkul!

    //jag

    SvaraRadera
  41. helt klart bästa kladdkaka jag har ätit, 5/5 // coooornelia & Karolinaa:)

    SvaraRadera
  42. Godaste kladdkaka jag ätit ! :)

    SvaraRadera
  43. Ich finde diese kuche ultracool! Sehr toll! Ich bin oh gott so fruh!

    SvaraRadera
  44. hoppas den är så god som alla säger, nu är det upp till bevis damer och herrar :D

    SvaraRadera
  45. Har inte bakata den änn.
    Men ser fram imot det efter alla dessa komentarer :)<3

    SvaraRadera
  46. Asså shiit dehär är asså den bÄsta kakan vi har ätit! OMMMG-AWSOMNE!! (a'

    //'Söwtnowwsarnaaah <3 ;**

    SvaraRadera
  47. håller på att baka den nu. den verkar jättegod. tack! :D

    SvaraRadera
  48. Den här kladdkakan är perfekt!! Gör alltid denna och får alltid lika bra respons från andra!! :)

    SvaraRadera
  49. Utan detta bakverk själen min skulle gå under,
    ja ty en sådan skapelse platsa i min fantasi;
    då jag den porösa ytan mot mina läppar kände,
    även om det bara handlade om sekunder,
    då slogo hjärtat ett extra slag i eufori.
    Mitt liv äro nu fulländat
    då denna av gud utsända bloggförfattare våra smaksinnen förbländat.

    SvaraRadera
  50. Provade den nyss och den var nice! :D

    SvaraRadera
  51. Har serverat den till personalen på ett dagis i Norge. Jag fyrdubblade receptet, och det blev en riktig succé :)

    SvaraRadera
  52. denna va verkligen lyckad :) det bästa jag någonsin gjort :D kladdkaka ;P

    SvaraRadera
  53. vi ska baka nu idag :D 22:26!!!! :D:D:D:D:D<3 kladd fett coolt ju !!!! jag e fett brännd hoppas jag inte bränner köket <3<3 de kmr bli hätt

    SvaraRadera
  54. Mina smaklökar jublade när jag åt denna fantastiskt fabulösa kladdkaka. går jättefort att laga och smakar HIMMELSKT!!! Supersmetig :P den som inte smakar denna kaka kommer bittert att få ångra det.
    Godaste kakan EVER!!!

    Puss o kram, glöm inte att baka denna kaka :D

    SvaraRadera
  55. Jag gillade den skarpt men halverade mängden socker och ökade mängden kakao.

    SvaraRadera
  56. Åh det hära va den godaste kladdkakan jag ätit på typ 1000 år :DEllar jag e inte riktigt säker på om det riktigt är 1000 år men på ett ungefär...:D Hihihihi Kladdkaka <3 Mina smakislökar :D = sant tro det eller ej men dom Hör ihop som god kladdkaka och smaklökisar som älskar den :D<33 xD
    Ja å Emmiseeen är riktiga mäste kockar och har faktiskt kommit på ett hemligt recept på kladdkaka med .... hihihi det får du ALDIG veta för det är hemligt ;))

    SvaraRadera
  57. Heej!!!
    Superdupermegatrippelgott!!! =P

    Jag och Kikisaaan har jobbat väääldigt länge på ett bra recept men lyckas aldrig!!
    Men det här... mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm!!!!!! =D
    Men årat superdupertrippelgoda recept får ni aldrig tag på!! ;)
    MOHAHAHAHAHHAHAHAHAHAAA <333


    I<3Kladdkka



    /Emmiseeeen

    SvaraRadera
  58. jätte god och kladig :)

    SvaraRadera
  59. skit god kaka rekomenderas starkt

    så kladdig och god tack för tipset

    SvaraRadera
  60. Supergott verkligen !! :D

    SvaraRadera
  61. Efter många försök till att få en god och kladdig kladdkaka har jag nu hittat det bästa receptet.
    Jättegott!

    SvaraRadera
  62. Precis bakat denna kladdiga kladdkaka! Helt fantastiskt god!! Detta är ett recpet jag kommer att ha nytta av! Tack för receptet.. nu ska jag mumsa :)

    SvaraRadera
  63. i början var den hård men sen när det kladdiga kom så la den sig. Mums/pia

    SvaraRadera
  64. Jag lyckas nog aldrig göra en god kladdkaka! Denna blev iaf. oväntat god! Hade inte tillräckligt med kakao så la i en halv tsk bryggkaffe i ist, det blev en sensation! M m m!!

    SvaraRadera
  65. Precis serverat denna goda kladdiga kladdkaka! Mums

    Tack

    SvaraRadera
  66. jätte gooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooood.
    får 10 av 10 ;)

    SvaraRadera
  67. den äger för det är så gott, lite krispigt i kanterna o vaniljsocker är ju så gott (tycker emil :P) använder alltid detta recept :D pusssssss o kram!

    // emil o jonna :D

    SvaraRadera
  68. jag ööööööööllllskar denna kaka! kan knappt leva utan den! //emma sthlm

    SvaraRadera
  69. mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm,så god den va!!!:D
    jag älskar riktigt kladdig kladkaka. tack så jättemkt för receptet, nu bakar ja o min kompisa aya den hela tiden :P<333

    SvaraRadera
  70. Bäästa ever kör 17 min, då blir den grym. prova även ha i lite kaffepulver. ger en extra smak ;)

    SvaraRadera
  71. Skiit good :D det här receptet ska jag alltid ta när jag ska baka kladdkaka :D<33

    SvaraRadera
  72. DEN VAR JÄTTE GOD NI MÅSTE PROVA DEN!!
    SÅG IALLAFALL UT SÅ

    SvaraRadera
  73. den godaste kakan på länge...
    blir som man önskat sig och allt :D

    SvaraRadera
  74. Goooooooooooosh.... Jag måste ha hamnat i kladdkakornas paradis!!!

    SvaraRadera
  75. OBS! ha aldrig oboy istället för kakao om du inte har det hemma. blev inte så jättegott då ;)

    SvaraRadera
  76. Jätte god:)))))) // antnäsS

    SvaraRadera
  77. Gifter sig oerhört bra med sparris:D

    SvaraRadera
  78. jätte god kladdkaka!!! :D

    SvaraRadera
  79. haha den ägde! LLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL! mwhahaha!

    SvaraRadera
  80. mmm mumsigt,, väldigt väldigt gott!!!!

    SvaraRadera
  81. kladdkakan är just nu i ugnen, medan jag läser alla kommentarer! & jag hoppas att den blir lika god och kladdig som ni säger!

    / den förväntansfulla!

    SvaraRadera
  82. Det ska bli gott! vi ska baka nu det kommer att smaka bra! fast vi vet inte hur den smakar men den blir säkert goood! ;D
    vi är ett gäng tjejer som ska baka nu;9
    det ska bli skojskojXD
    <3<3<3<3<3<3<3
    kladdig kladdig kladdig kladdig blir man om händerna.
    /puss på er

    SvaraRadera
  83. God men kLADDIG :) / Puss på er :) <33

    SvaraRadera
  84. Mmm gud vad gott det smakade smaka ni med mums bästa kladdiga kakan

    SvaraRadera
  85. Jätte god men även med kanel,
    nejlika och kademuma.
    en riktig julkladkaka :)

    SvaraRadera
  86. undebar kladigkaka.Den godaste jag någonsin bakat

    SvaraRadera
  87. den ser bra ut i ungnen blir säkert jätte god

    SvaraRadera
  88. Jätte god och riktigt kladdig.

    SvaraRadera
  89. smeten jättttttttttttteeeeeeeeee gooooodd kakan återstår att se
    //mackanin

    SvaraRadera
  90. grymt! väldigt grymt!

    SvaraRadera
  91. Smeten var skit gooooooood!!!!!! Kakorna är i ugnen, men dom är nog också gooooda!!!!!! Haha.... XD

    SvaraRadera
  92. Vad gott det ser ut med Kiwi!

    /XOXO

    SvaraRadera
  93. Låter som ett riktigt bra recept, ska jag genast testa, bäst av allt, har ju allt hemma redan =D

    SvaraRadera
  94. Smeten var godare än kakan...

    SvaraRadera
  95. herrejösses jag tycker att dessa var megaasuperdupeddundersmarrigtbästastemuffineneveeer lixom , ja föredrar att man lägger i ett paket creme frech och 50 gram extra smör 1 dl extra socker och 1 tsk paprika , det blir smarrit de kanske låter lite konstigt men proovaaa !!! /// duvetattduvillkolla

    SvaraRadera
  96. Bästa kladdkakan jag ätit!
    Har alltid haft lite problem med tidigare recept, men denna var lätt och blir inte som sockerkaka :)
    Underbar!!

    SvaraRadera
  97. Denna kladdkaka var ättegod och mm vad den var god:)
    <3333333333

    SvaraRadera
  98. Åh den blev jätte gos jag har gjort den flera gånger hemma <3 (-: haha kan inte sluta äta den <3 :-) haha , Från : tjej 11år

    SvaraRadera
  99. Hur många ägg ska det vara ? 2 lr ? ^^ Stod nämligen inte :P

    SvaraRadera
  100. Äter den till frukost, lunch och middag.
    I LOVE IT!

    SvaraRadera
  101. Är det inget vanligt strösocker i??

    SvaraRadera
  102. Använd Kokos istället för ströbröd! Mycket gott! =)

    SvaraRadera
  103. Det står ju visste hur många ägg det ska vara? aja, iallafall: 2st ägg :P

    SvaraRadera
  104. Mmm Den var så himla god !!! <3

    SvaraRadera
  105. haha, det här är min kladdkaka:

    4 ägg
    3 dl socker
    3 tsk vaniljsocker
    3 dl mjöl
    12 msk kakao
    200 g smält smör

    grader: 175 i 35 minuter, den blir härligt god och häääärligt smetig :)

    SvaraRadera
  106. Vi på Strange Bakery vill önska dej en riktigt God Jul!:)

    SvaraRadera
  107. Vad kan man använda istället för kakao?
    Inget? Kardemumma, kanel, vad tror ni?

    SvaraRadera
  108. ohhh

    kakan är verkligen att rekomendera jätte god att servera med vispad vaniljgrädde och jordgubbar

    SvaraRadera
  109. Min kompis o jag ska testa denna kladdkakan för första gången, den ser jätte smarrig ut :)

    skriver sen hur det gick.

    :)

    SvaraRadera
  110. smeten var väldigt good (:

    SvaraRadera
  111. den var riktigt god :)

    SvaraRadera
  112. jag och min kompis bakar den nu den ser sjukt god ut och den smakar säkert mycket bättre än den luktar.. gott nytt år och den här kakan rekomenteras verkligen!!!!!!!

    SvaraRadera
  113. mmmmm jätte god o kladdig

    SvaraRadera
  114. Sååå många goda recept på denna goda kaka! =)

    SvaraRadera
  115. hoppas den blir good för alla kladd kaka jag har gjort hitills har varit äckliga !!!!!

    SvaraRadera
  116. Väldigt god men man får nog göra trippel sats nästa gång barnen slög ju den direkt =)

    SvaraRadera
  117. Jättegod kaka! Jag åt upp en sån själv igår, så det är typ en portion för den med en söt tand.

    Men nu sitter jag här med samma smet + massa cocos. Kladdig Kokoskaka! Fatta vad nice det kommer bli!

    SvaraRadera
  118. sjukt god kladdkaka måste jag säga! gott med det lite frasigare lagret på sen en underbart kladdig insida! rekomenderar starkt er som inte testat recceptet!
    betyg 5/5!

    SvaraRadera
  119. Har gjorde detta receptet innan och hade tänkt att göra det ikväll igen.. Super bra!

    SvaraRadera
  120. Bästa receptet på kladdkaka (som verkligen blir kladdig)
    Lite 50g extra margarin och den blir riiiiktigt bra!!!

    Mums.

    SvaraRadera
  121. den blir nog väldigt bra :)

    SvaraRadera
  122. Den var god iallafall degen !! Vi hoppas på det bästa med dem bra komentarerna!! XD

    SvaraRadera
  123. riktig god bästa kladdkakan någonsin

    SvaraRadera
  124. Hej Filifjonkan här. Ja den är så jättegod med grädde och björnbär till samt lite vaniljglass. Brukar baka den när min dotter kommer hem det går åt då Lättgjord är den med.

    SvaraRadera
  125. Jag provade det var jätte gott
    från vittra tjejn :)

    SvaraRadera
  126. för mycket socker men annars var den okej :)

    SvaraRadera
  127. Den påminner mig om något mormor gjorde när jag var liten.. smeten var som en kyss från min älskade. Perfekta kladdkakan som gör livet lite enklare när man är ledsen.

    SvaraRadera
  128. Det här var den bästa klddiga kladkakan jag ätit!! RIK OCH RIKTIGT LJUVLIG!

    SvaraRadera
  129. Ja efter alla dessa positiva kommentarer så måste man ju prova detta recept och idag passar ju bra då jag ska med mina systrar å fika hos vår bror=) men vågar inte ha i något annat då min bror tycker att kladdkaka ska vara kladdkaka utan extra i :P

    SvaraRadera
  130. Underbar!!Degen var skit god ! Kladdig och underbar, precis som den ska va!

    SvaraRadera
  131. den här kladdkakan är riktigt good :D

    SvaraRadera
  132. väntar nu på att kladdkakan ska bli klar. Hoppas den är lika god som alla beskriver :D

    SvaraRadera
  133. den ser cool ut tycker min kompis

    SvaraRadera
  134. hur många personer är receptet till?

    SvaraRadera
  135. Per, Mari och Martin3 februari 2010 kl. 09:34

    Fruktansvärt mumsig kaka, rekomenderas starkt av oss Luleå-Bor. Tack för receptet! puss o kram

    SvaraRadera
  136. Saleh & Emila sa... kladdig o go, saknas baa en r.kelly skiva ;p

    SvaraRadera
  137. jätte smarrig rekomenderas verkligen!!!!
    åååååååh vad den är god

    //de tre tio åringarna!!!!!

    SvaraRadera
  138. min är inne i ugnen nu. hoppas att den håller måttet som världens godaste och kladdigaste kladdkaka. förväntningarna är skyhögar efter att ha läst alla ovanstående kommentarer. smeten var i alla fall god. can hardly wait..

    SvaraRadera
  139. Brukae aldrig få det kladdigt hoppas detta receptet funkar :DDD

    SvaraRadera
  140. jag & min bästvänn bakade den
    väldigt god & kladdig ! :D

    SvaraRadera
  141. God men vi glömde ha i mjöl så den blev platt, men den var god!

    SvaraRadera
  142. vilken smaksensation !!:) tungan dansar vals i gommen när jag förtär denna smaskens bit :) tack för tipset:)

    SvaraRadera
  143. Syrran ska ha knytis, efter alla positiva kommentarer, verkar det som om den här är kladdkakan vi ska baka ;D

    Skriver sedan hur den blev, är riktigt hoppfull. :P

    SvaraRadera
  144. Ohyääah :)<33

    ÄLSKA<3

    SvaraRadera
  145. Det var den godaste kladdkakan jag någonsin gjort. Jag kunde inte sluta äta. Jag åt smeten, när jag skulle känna om den var klar i ugnen..HELA TIDEN!!
    Denna kaka är helt klart gudomlig. Jag bakade den med rårörsocker som gjorde den lite kola-akig också =)

    SvaraRadera
  146. kladkaka GGGGGGGGOOOOOOOOOTTTTTTTTTT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  147. Den godaste kladdkakan jag ätit och den som har varit lättast att göra :) Tack!

    SvaraRadera
  148. den absolut godaste kladdkakan jag någonsin ätit!!!!!


    110/100 möjliga!! :D

    SvaraRadera
  149. gjorde min i fredags å idag, 5 dagar senare är den fortfarande saftig å god!!!

    SvaraRadera
  150. Den var jätte god, 2 gången jag gjorde den tillsatte jag lite apelsinmarmelad...då vart den jätte good.

    SvaraRadera
  151. KLADDKAKA :D !
    det bästa som finns och även det bästa receptet :)
    tack !

    SvaraRadera
  152. den va kanska enkel och snabb att göra,smeten var got :P ....den e fortfarande i ugnen,men jag tror att den kmr bli supper god :D

    SvaraRadera
  153. Smakar som den ser ut..

    lr kanske var jag som råka ta fel på kakaon.. Kladdig blev den iaf ;) gooooott

    ne skoja har itne bakat den än, men de blir nog kladdigt :D

    SvaraRadera
  154. den var SKIT GOD. det är den godaste kladdkakan i hela värden, och den är jätte kladdig,♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥<3<3

    SvaraRadera
  155. tuuuungaste kladdkaka

    SvaraRadera
  156. Klart om 15 minuter då! Mycket god förra gången jag följde samma recept!

    SvaraRadera
  157. kladdsoppa! men jag gillar ju iofs kladd och jag gillar soppa..

    SvaraRadera
  158. jätte god kommihåg michael jackson äger

    SvaraRadera
  159. Lätt som en plätt och gott med vispgrädde, hallon och en kopp kaffe till ; ))))

    SvaraRadera
  160. ska man ta elvisp ?

    SvaraRadera
  161. världens godaste kaka =)

    SvaraRadera
  162. Gjorde denna nys, men min blev nästan föör kladdig. Fortfarande smet i botten. Även fast min är mycket tunnare än den på bilden! Men annars väldigt god! :D

    SvaraRadera
  163. Jättegod smet skulle inte gjort den bättre själv, helt kladdig:S!!!!
    Två coola tjejer.

    SvaraRadera
  164. Smaskig smet! Helt kladdig:s Vi rekomenderar med florsocker!!!!!!
    Coola tjejer

    SvaraRadera
  165. Mmm , ser god uut men kan man ta magarin istället för smör?

    SvaraRadera
  166. mums vad gott! jag skriver också massor om mat och recept på desserter, mat, osv..

    Kram Erica

    SvaraRadera
  167. Fluffig, god och myms... Inte så jättekladdig dock... Bättre lycka nästa gång!//Josesvin, Paja och Kajsåsa

    SvaraRadera
  168. Av Anonym:D

    Den var jätte gooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooood men jag har inte smackat den ääääääääääääääääääääääääännnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

    SvaraRadera
  169. Den var helt fantastisk jag bara älskar den, den var såååå kladdig (det ska en kladdkaka vara). det är den bästa kladdkakan jag någonsin har gjort!!! Jag är bara 11 år men har bakat jätte jätte mycket jag älskar att baka och laga mat det är sååå kul. den hära kladdkakan var såå rolig att göra och smeten var såå god(det blev nästan ingen smet kvar till kakan, bara lite!) jag älskar den och mina föräldrar tyckte den var JÄTTE GOD!!!
    <3<3<3<3<3<3<3
    kram från Emma 11 år

    ps. jag ska bli kock när jag blir stor och om nått år ska jag bli sångerska!!! Önska mig lycka till!!!

    SvaraRadera
  170. Riktig bakdag!
    Här öser vi på med daimkakor, American Cokies och nu ska vi göra ett försök på den här kladdkakan som har fått en sån himla bra betyg! hoppas den lyckas för oss med!

    HARE GÖTT / GBG

    SvaraRadera
  171. den var god och alla tyckte om den , men den skulle stå inne i 15-20 minuter stog det, men den stog inne i nästan en timme!:det var INTE bra.men den var god !

    från två stycken tio åriga anonyma tjej bästisar som älskar kladdkaka och som är bäst på allt ! hahahahaahahaha!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  172. Den var såååååååå gooooooooodd jag älskar den
    kram från Emma(igen) 11 år

    Ps. den står inne i ungnen nu smeten var supppper!!!!!!!!<3

    SvaraRadera
  173. väldigt enkelt så klart och mycket utsökt.

    SvaraRadera
  174. Glömde mjölet, blev inte helt lika bra som beskrivet.... lite för söt xD o lite för "sockrig" usch,:P
    Ska göra ett nytt försök nästa gång! ( och skriva till mjölet!!!!!!) Haha! Tack ändå, säkert super god! :)

    SvaraRadera
  175. smeten var skit god,tyvärr blev det inget kvar till kakan!

    SvaraRadera
  176. SJUKT GOD <3<3<3<3<3<3<3

    SvaraRadera
  177. ja tänker bara äta smeten :D

    SvaraRadera
  178. att den va helt gudomligt gott rekomenderas verkerligen:) <3

    SvaraRadera