Jean Claudes mintkladdkaka

Ingredienser

100g smält margarin
2 ägg
2 dl socker
2 1/2 dl mjöl
3 msk kakao
1 tsk bakpulver
3 droppar pepparmynta
16 st krossade Mariannekolor

Steg för steg

- Sätt ugnen på 175 grader

- Smält smöret i en kastrull

- Vispa ägg och socker poröst

- Vispa ner smöret och rör om

- Krossa kolorna och häll ner i smeten

- Häll i kakaon, mjölet, bakpulvret och pepparmyntan och rör om

- Häll ner i en smord form.

- Grädda kladdkakan i 19-20 minuter för en härligt kladdig konsistens

- Låt svalna!

- Garnera med florsocker

5 kommentarer:

  1. Hej!
    Den här kladdkakan måste jag göra. Den tror jag är jättegod.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Den här kladdkakan verkar jättegod, den måste jag prova att baka.
    Kram

    SvaraRadera
  3. MUUUMSS! :D Super till efterrätt! :D

    SvaraRadera
  4. den godaste kladdkaka jag har ätit och då har jag ätit en och annan!! =)

    SvaraRadera
  5. måste man ha i pepparmynta?

    SvaraRadera